Pravidelné povinné očkování – je stanoveno zákonem a hrazeno zdravotní pojišťovnou

Hexacima (ev. InfanrixHexa) je očkování proti záškrtu, tetanu, černému kašli, dětské obrně, hemofilu b, žloutence typu B.
Priorix je očkování proti spalničkám, zarděnkám, příušnicím.
Adacel je očkování proti záškrtu, tetanu a černému kašli.
Boostrix Polio je očkování proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně.

Prevenar 13 je očkování proti pneumokokovým onemocněním způsobujícím hnisavý zánět mozku, hnisavý zápal plic a záněty středouší. Obsahuje 13 kmenů pneumokoků – hrazeno pojišťovnou jen z části, doplatek 400 Kč na jednu dávku.
Synflorix je očkování proti pneumokokovým onemocněním, obsahuje 10 kmenů pneumokoků – hrazeno pojišťovnou

Nově od 1.5.2020 hrazeno pojišťovnami i očkování proti meningokokům skupiny B (do dovršení šestého měsíce věku) a A,C,W,Y (v druhém roce života).

Pokud se rodiče rozhodnou své dítě neočkovat a nemají k tomu opodstatněný důvod (např. lékařské doporučení), dopouštějí se přestupku a mohou být stíháni podle přestupkového zákona.

Nadstandardní nepovinné očkování – není hrazeno pojišťovnou, vakcíny:

Bexsero – proti meningokoku B, možno očkovat od 9 týdnů do 10 let
Trumenba – proti meningokoku B, pro děti od 10 let
Nimenrix – proti meningokokovým nákazám způsobenými sérotypy A, C, Y, W
Havrix – proti žloutence typu A, doporučujeme očkovat před nástupem do kolektivu.
FSME-immunEncepur – proti zánětu mozku způsobeného klíšťaty, doporučujeme očkovat od 3. roku věku, vzhledem k naší endemické oblasti a s přibývajícím rizikem komplikací v pozdějším věku
Gardasil 9, Gardasil, Cervarix – vakcína chrání dívky proti rakovině děložního čípku, chlapce proti rakovině genitálu, konečníku, mezi 13.-14. rokem je částečně/plně hrazena pojišťovnou, od 14. let ji pojišťovna nehradí.
Varilrix – proti planým neštovicím
RotarixRotateq – chrání proti rotavirovým průjmovým onemocněním, aplikuje se od 6 týdnů věku
Očkování proti chřipce – vaxigrip a jiné vakcíny.

REŽIM PO OČKOVÁNÍ: V den očkování doporučujeme klidový režim. Větší děti v den očkování nesportují, neplavou, od dalšího dne mají normální režim.

Možné mírné komplikace očkování –  celkově teploty, mrzutost a neklid u malých dětí bývají časté, nebo místní zarudnutí v místě aplikace, bolest v končetině. Pokud teploty trvají již 2. den po očkování nebo se lokální příznaky zhoršují či nelepší, je vhodné konzultovat lékaře!